Japanese PlayHouse = Japán JátszóHáz
Az itt felsorolt játékokhoz nagyon egyszerű hajtogatások tartoznak, ez a kezdő szintű hajtogatás. Ha a gyerekek kicsik, pl. óvodások, akkor a felnőtt készítse el a modelleket!
Jó szórakozást kívánok!
A/ Önállóan játszható – felnőtt felügyelete nélkül.
B/ Játékvezetővel és
segítővel lebonyolítható játékok.
A/1. Halászás: egyszerű
halak hajtogatása közösen, gém kapoccsal vagy tűzőgép kapoccsal megfejeljük és
egy zsinórral átkötött mágnessel már lehet is halászni a tóból…Egy kék nagy
csomagoló papír a tó.
A/2. Kockafújás: kicsi
kocka hajtogatása közösen. Átlátszó műanyagpohárba rakjuk be a kis kockát és a
nyitott ujjak között fújjuk be a levegőt – körkörösen pörögni fog a kocka!
A/3. Szöcske ugratás:
egyszerű szöcske hajtogatása közösen. Az orrára koppintunk és nagyot ugrik!
A/4. Repülőgép: közösen
hajtogatott modellekkel reptetés dombos területről.
A/5. Pörgettyűzés: közös
hajtogatással pörgettyű hajtása, hurkapálca kell a mozgatáshoz.
A/6.Asztali tornádó: egyszerű
vitorlás hajó közös hajtogatással, az asztalon hátulról fújjuk a vitorlást, a
nyitott lapok közé fújva nagyon jól siklik!
A/7. Béka ugratás: kicsi
béka hajtogatása közösen.
A/8. Dobókés – shuriken pörgetés: közös hajtogatással
szamuráj dobókés készítése, önállóan dobálás.
A/9. Japán
villanyvonat=Shuriken -vezetés párokban: közös hajtogatással. Kellék:
zsinór és a működtetéshez 2 személy. A zsinórt feszesen fogják a gyerekek, az
első gyerek leguggol, akkor a vonat abba az irányba indul; majd feláll és
visszacsúszik a vonat.
A/10. Papír Szumó birkózás
párokban: közös hajtogatással szumó harcos készítése. Kellék: üres karton
/bonbonos/ doboz aljára körzővel egy
nagy kört rajzolunk, ez a küzdőtér. A harc kezdő vonalának középen 2 párhuzamos
vonalat rajzolunk a kör feléig. A harcosokat a kezdő vonalra állítjuk és 2
gyerek egymással szemben ülve kopogtatja a doboz tetejét. A nyitott részével
lefordított dobozon a kopogtatás hatására a birkózók mozogni fognak! Aki
hamarabb elesik vagy a körből kilép, az a vesztes.
A/11. Guruló téglák: közös
hajtogatással téglatest készítése, belsejébe egy üveg golyót helyezünk az
utolsó lépésben és leragasztjuk a végeket.
Ferde padon, amely törölközővel fedett, lehet görgetni.
B/1. Repülőgép-modell verseny:
tetszőlegesen, egyénileg meghajtott modelleknek verseny meghirdetése: a távolság vagy a levőben tartózkodás
mérésével. Mérőszalag és stopper óra kell a játékvezetőnek, segítő írja a
versenyzők nevét és eredményét!
B/2. Tornádó verseny: kihirdetni a vitorlás versenyt,
játékszabályokat felállítani, miután már gyakoroltak a versenyzők.
Nyilvántartás szükséges, a versenyzők eredményeit vezetni kell.
B/3. Békaugrató verseny:
kihirdetni a játékszabályokat, egyéni modellekkel
Játékszabályok pl.:
- 1 ugrásból kié repül messzebb –
mérőszalag és eredmény nyilvántartás szükséges;
- 2-3 ugrás egymás után ugyanazzal a
„versenyzővel” és kié került legmesszebb – mérőszalag és eredmények felírása!
- Legalább 3, különböző méretű
dobozba ugratás, a közelebbi doboz nagyobb, távolabbi kisebb. Pontozás pl. 1, 2
és 3 ponttal. Játékvezető szükséges, a versenyzők pontjainak felírása
elengedhetetlen!
B/4. Dobókéssel – shurikennel
célbadobás:1 vagy több nyitott dobozba. Játékvezető és segítő szükséges az
eredmények nyilvántartására.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése