2013. július 23., kedd

Japanese PlayHouse = Japán JátszóHáz

Japanese PlayHouse = Japán JátszóHáz

Az itt felsorolt játékokhoz nagyon egyszerű hajtogatások tartoznak, ez a kezdő szintű  hajtogatás. Ha a gyerekek kicsik, pl. óvodások, akkor a felnőtt készítse el a modelleket!
Jó szórakozást kívánok! 

   


A/ Önállóan játszható – felnőtt felügyelete nélkül.
B/ Játékvezetővel  és segítővel lebonyolítható játékok.

A/1. Halászás: egyszerű halak hajtogatása közösen, gém kapoccsal vagy tűzőgép kapoccsal megfejeljük és egy zsinórral átkötött mágnessel már lehet is halászni a tóból…Egy kék nagy csomagoló papír a tó.
A/2. Kockafújás: kicsi kocka hajtogatása közösen. Átlátszó műanyagpohárba rakjuk be a kis kockát és a nyitott ujjak között fújjuk be a levegőt – körkörösen pörögni fog a kocka!
A/3. Szöcske ugratás: egyszerű szöcske hajtogatása közösen. Az orrára koppintunk és nagyot ugrik!
A/4. Repülőgép: közösen hajtogatott modellekkel reptetés dombos területről.
A/5. Pörgettyűzés: közös hajtogatással pörgettyű hajtása, hurkapálca kell a mozgatáshoz.
A/6.Asztali tornádó: egyszerű vitorlás hajó közös hajtogatással, az asztalon hátulról fújjuk a vitorlást, a nyitott lapok közé fújva nagyon jól siklik!
A/7. Béka ugratás: kicsi béka hajtogatása közösen.
A/8.  Dobókés – shuriken pörgetés: közös hajtogatással szamuráj dobókés készítése, önállóan dobálás. 
A/9. Japán villanyvonat=Shuriken -vezetés párokban: közös hajtogatással. Kellék: zsinór és a működtetéshez 2 személy. A zsinórt feszesen fogják a gyerekek, az első gyerek leguggol, akkor a vonat abba az irányba indul; majd feláll és visszacsúszik a vonat.
A/10. Papír Szumó birkózás párokban: közös hajtogatással szumó harcos készítése. Kellék: üres karton /bonbonos/ doboz  aljára körzővel egy nagy kört rajzolunk, ez a küzdőtér. A harc kezdő vonalának középen 2 párhuzamos vonalat rajzolunk a kör feléig. A harcosokat a kezdő vonalra állítjuk és 2 gyerek egymással szemben ülve kopogtatja a doboz tetejét. A nyitott részével lefordított dobozon a kopogtatás hatására a birkózók mozogni fognak! Aki hamarabb elesik vagy a körből kilép, az a vesztes.
A/11. Guruló téglák: közös hajtogatással téglatest készítése, belsejébe egy üveg golyót helyezünk az utolsó lépésben és leragasztjuk a végeket.  Ferde padon, amely törölközővel fedett, lehet görgetni.




B/1. Repülőgép-modell verseny: tetszőlegesen, egyénileg meghajtott modelleknek verseny meghirdetése:  a távolság vagy a levőben tartózkodás mérésével. Mérőszalag és stopper óra kell a játékvezetőnek, segítő írja a versenyzők nevét és eredményét!
B/2. Tornádó verseny:  kihirdetni a vitorlás versenyt, játékszabályokat felállítani, miután már gyakoroltak a versenyzők. Nyilvántartás szükséges, a versenyzők eredményeit vezetni kell.
B/3. Békaugrató verseny: kihirdetni a játékszabályokat, egyéni modellekkel
Játékszabályok pl.:
- 1 ugrásból kié repül messzebb – mérőszalag és eredmény nyilvántartás szükséges;
 - 2-3 ugrás egymás után ugyanazzal a „versenyzővel” és kié került legmesszebb – mérőszalag és eredmények felírása!
- Legalább 3, különböző méretű dobozba ugratás, a közelebbi doboz nagyobb, távolabbi kisebb. Pontozás pl. 1, 2 és 3 ponttal. Játékvezető szükséges, a versenyzők pontjainak felírása elengedhetetlen!
B/4. Dobókéssel – shurikennel célbadobás:1 vagy több nyitott dobozba. Játékvezető és segítő szükséges az eredmények nyilvántartására.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése