2016. április 9., szombat

Virágpréselés = Flowerpressing

Virágpréselés Anyák napjára = Flowerpressing for Mothers' day


Magyarországon május 1. vasárnapja Anyák napja, így kb. 3 hetünk van a virágpréselésre...

Most vannak még nálunk olyan ibolyák, amelyeket könnyen lehet kipréselni, szárítani, de másféle, apró fejű virág is jó.

 A préselésnél az a fontos, hogy ne legyen nagyméretű a virág és a levél. Én egy picit hagytam fonnyadni a virágokat és leveleket, majd olyan könyvbe raktam, amelynek nem fényes a papírlapja, hanem matt = nedvszívó. Felütöttem a könyvet, a hátulján kezdtem egy oldalra berakni 4-5 virágot, vagy levelet és utána vagy 10 lapot hajtottam, majd megint beraktam a szárítandó növényeket, így haladtam  hátulról előre... A könyvre raktam egy tálcát, hogy egyenletesen oszoljon el a súly és arra nehezéket, súlyokat..

1-2 nap után megnézem, hogy állnak a szirmok és a levelek, még lehet rajta igazítani..

A képeslaphoz fehér műszaki rajzlapot fogok használni és az ibolyához illő, halvány papírt ragasztok a rajzlapra - vagy egyenesen vágom el, vagy mintavágó ollóval a rátétet - és anyák napi verset írok belül... Majd bemutatom...